Snabbfakta

Studieform Distans
Studienivå Upskill-utbildning
Omfattning 20 veckor
Poäng 50
Studietakt Halvtid
Stängd för ansökan

Kostnadsfri CSN-berättigad Möjlighet till extra studiestöd


Att förstå digitalt beteende är en av nycklarna till effektiv marknadsföring.

Den här kursen riktar sig till dig som arbetar med digital marknadsföring, kommunikation eller e-handel – och vill vässa din kompetens inom datadrivna insikter.

Du lär dig använda verktyg som Google Analytics 4 och Google Tag Manager för att spåra beteenden, mäta kampanjresultat och ta fram relevanta insikter som stärker affären.

Utbildningen ges helt på distans med pedagogiken Flipped Classroom – vilket innebär att du tar del av förinspelat material på egen hand och sedan deltar i digitala handledningstillfällen. Det ger ett flexibelt, aktivt och tillgängligt lärande som lätt kan kombineras med arbete.

Karriär och möjligheter

Data är idag grunden för många beslut – men den behöver tolkas rätt. Webbanalys är därför ett snabbt växande kompetensområde, där efterfrågan på kvalificerade analytiker och digitala marknadsförare är stor.

Efter kursen har du praktisk och strategisk kompetens för att ta fram datadrivna beslutsunderlag som stärker digitala satsningar och driver affärsresultat.

Studieform Distans
Studienivå Upskill-utbildning
Omfattning 20 veckor
Poäng 50
Studietakt Halvtid
Stängd för ansökan

Kostnadsfri CSN-berättigad Möjlighet till extra studiestöd


Om utbildningen

Utbildningen omfattar 50 yrkeshögskolepoäng och bedrivs på halvfart och på distans under 20 veckor.

 

För att söka till kursen behöver du ha följande förkunskaper:

• ha minst ett års arbetslivserfarenhet inom digital marknadsföring, kommunikation, e-handel eller motsvarande

• alternativt kunna styrka motsvarande kompetens genom reell kompetens

Kursen ger dig praktisk förmåga att arbeta med spårning, datainsamling och analys.

Du lär dig använda verktyg som GA4 och GTM, skapa egna rapporter, segmentera data och dra affärskritiska slutsatser. Även dataskydd och etik ingår som viktiga delar.

Till utbildningen behöver du en dator, PC eller Mac spelar ingen roll och några särskilda krav på prestanda finns inte heller.

Utvecklas i din karriär och väx med oss!

Studerande på smh står med mobil i handeln och ler mot kameran

INTERVJU

Möt våra studerande som studerar hos oss. Du får veta mer om bakgrund till valet av utbildning, framtidsplaner och ta del av heta ansökningstips!

Läs intervjuerna
man kollar i sin telefon

INSTAGRAM

I vårt Instagramflöde kan du möta både branschen och våra studerande. Här får du ta del av de senaste nyheterna och tips på hur du når din yrkesdröm inom marknadsföring och försäljning.

Följ oss på Instagram

Vanliga frågor

Kontakt

Har du inte fått svar på dina frågor? Kontakta oss gärna, vi finns här för dig!
Antagningsenheten svarar på dina frågor kring behörighet och ansökan/ansökningshandlingar. Antagningsenhetens öppettider är:

Måndag – onsdag: 09:00-15:00 (lunchstängt 12:00-13:00)
samt torsdag – fredag: 09:00-12:00

Utbildningsledaren svarar på dina funderingar rörande utbildningen.

En kvinna läser Ansökningsguiden på sin telefon

ANSÖKNINGSGUIDE

I vår ansökningsguide har vi samlat allt som du behöver veta för att söka till våra utbildningar. Vi tar dig genom hela resan – från ansökan till en plats i klassrummet. Vad väntar du på? Läs mer här!

Se vår ansökningsguide
kille sitter framför datorn och läser smh nyheter

SENASTE NYTT

I vår nyhetsportal kan du läsa om nya spännande karriärmöjligheter och vilken kompetens som efterfrågas i branschen. Håll dig uppdaterad – If you snooze, you loose!

Se våra nyheter

Sidan uppdaterades senast