×
 

Varmt välkommen till en värld där idéer och ambitioner får växa, ditt nätverk får utvidgas och din framtid får ta form. Vi brinner för att utveckla framtidens stjärnor inom försäljning och marknadsföring. Med fokus på personlig utveckling och nära band till näringslivet erbjuder vi mer än bara en utbildning. Vi leder våra studerande hela vägen – före, under och efter utbildningen.

Om Sälj & Marknadshögskolan

Sedan starten 1996 har vi på Sälj & Marknadshögskolan kommit att bli en av Sveriges viktigaste aktörer när det gäller eftergymnasial utbildning inom försäljning och marknadsföring. Tillsammans med de bästa utbildarna för varje moment och ett nära samarbete med näringslivet erbjuder vi en unik utbildningsmiljö för dig som vill göra karriär inom försäljning och marknadsföring.

En stark grund att stå på

Med stort kontaktnät inom branschen och koll på framtidens trender erbjuder vi yrkeshögskoleutbildningar som är designade för att maximera din potential och utrusta dig med de verktyg du behöver för att lyckas i din framtida yrkeskarriär.

Liten med naggande god

På Sälj & Marknadshögskolan blir du en del av en gemenskap där engagemang, personlig utveckling och innovation står i fokus. Vi tror på att lärande är en livslång resa och vi är här för att guida och stödja dig på vägen mot dina yrkesmål. Vår storlek är verkligen en styrka, där du som studerande får möjlighet att stå i centrum.

En del av AcadeMedia

Som en del av AcadeMedia, norra Europas ledande utbildningskoncern, står vi stadigt med båda fötterna på jorden. AcadeMedias verksamheter täcker hela utbildningskedjan, från förskola till vuxenutbildning. Med ett starkt fokus på kvalitet och innovation är vårt mål att förbättra studieresultat och underlätta livslångt lärande för alla. Genom vårt arbete strävar vi efter att stödja personlig utveckling och bidra positivt till samhället.

Sälj & Marknadshögskolan är en del av AcadeMedias segement för vuxenutbildning som fokuserar på yrkeshögskola, komvux och arbetsmarknadstjänster. Segmentet erbjuder ett brett utbud av utbildningar och flexibla studieformer för att hjälpa deltagare att stärka sina kunskaper och karriärmöjligheter. Oavsett vilken utbildningsanordnare man väljer, står kvalitet och utveckling i centrum för att säkerställa att utbildningarna både är relevanta och anpassade till arbetsmarknadens behov.

Sälj & Marknadshögskolan ingår i AcadeMedias vuxenutbildningssegment tillsammans med följande verksamheter:

EC Utbildning
EC Utbildning är Sveriges ledande yrkeshögskola inom IT och teknik. Genom utbildningskonceptet EC Stream erbjuds digitala yrkeshögskoleprogram och kurser, som möjliggör för de studerande att utbilda sig från valfri plats.

KYH
KYH är en av Sveriges tio största yrkeshögskolor och erbjuder utbildningar inom samhällsbyggnad, teknik och IT. Med sitt initiativ KYH Anywhere har de gjort sina yrkeshögskoleprogram och kurser tillgängliga på flera orter över hela Sverige.

Plushögskolan
Plushögskolan AB är en av de största yrkeshögskoleaktörerna i Sverige och omfattar tre skolor: Affärshögskolan, Vårdyrkeshögskolan och Teknikhögskolan. Plushögskolan AB fungerar som moderbolag för dessa tre varumärken och bedriver därmed ingen egen utbildning.

Affärshögskolan
Affärshögskolan utbildar nästa generations företagsledare inom ekonomi, försäljning, projektledning, marknadsföring och inköp. De tillhandahåller yrkeshögskoleprogram och kurser på flera olika orter runt om i Sverige och på distans.

Vårdyrkeshögskolan
Vårdyrkeshögskolan utbildar människor för människor, och erbjuder yrkeshögskoleutbildningar inom vård, omsorg och socialt arbete. Utbildningarna finns tillgängliga på flera orter runt om i Sverige och på distans.

Teknikhögskolan
Teknikhögskolan utbildar framtidens innovatörer och samhällsbyggare inom IT, teknik, energi och samhällsbyggnad. De erbjuder yrkeshögskoleprogram och kurser som finns tillgängliga på flera orter runt om i Sverige och på distans.

NTI-skolan
Som en av Sveriges största utbildningsanordnare för komvux på distans erbjuder NTI-skolan mer än 300 kurser. Deras digitala och individanpassade upplägg gör det möjligt för studerande att läsa på sina egna villkor.

Eductus
Eductus skapar möjligheter för människor att etablera sig på arbetsmarknaden eller ta nästa steg i karriären. Via Rusta och matcha erbjuds individuell coachning, och arbetsgivare kan få stöd inom språk och karriärutveckling.

KUI
KUI erbjuder utbildning inom vård, omsorg samt barn och fritid. Genom Komvux, Yrkeshögskola och vidareutbildningar för yrkesverksamma ser de till att deras deltagare får den teoretiska och praktiska kompetens som efterfrågas av arbetslivet.

Movant
Med yrkesutbildningar inom bygg, VVS, el, fordon och industri ger Movant sina studerande den praktiska kompetens som arbetsgivare söker. Deras nära samarbete med branschen bidrar till stora möjligheter till jobb efter examen.

The Game Assembly
The Game Assembly (TGA), en av världens främsta yrkeshögskolor inom spelutveckling, har skolor i Malmö, Stockholm och Liverpool. Deras utbildningar fokuserar på teamwork och låter studerande skapa spel i en studiosimulerad miljö.

Futuregames
I över 20 år har Futuregames utbildat framtidens experter inom spelutveckling och tech. Genom en yrkeshögskoleutbildning som kombinerar projektbaserat lärande med branschnära samarbeten, får studerande praktisk erfarenhet, både i Sverige och internationellt.

Berghs School of Communication
Framtidens kommunikatörer har formats av Berghs SOC sedan 1941. Skolan erbjuder eftergymnasiala utbildningar i Stockholm, både på heltid och på distans, samt vidareutbildningar. Studiemedel är tillgängliga, men en studieavgift tas ut.

Hermods
Hermods är Sveriges äldsta utbildningsföretag med en historia av att göra skillnad. Genom Komvux, Yrkeshögskola, SFI och företagsutbildningar får över 70 000 personer varje år chans till utveckling.

***

Läs mer om AcadeMedias garantier.

Gå vidare till Sälj & Marknadshögskolans Instagram
Gå vidare till Sälj & Marknadshögskolans LinkedIn
Gå vidare till Sälj & Marknadshögskolans Facebook

Vår värdegrund

Sälj & Marknadshögskolan vilar på tre värdeord som tillsammans speglar vår verksamhet. Värdeorden fungerar som vår kompass och formar hur vi förhåller oss till varandra och samhället i stort. Oavsett om du är medarbetare, studerande eller samarbetspartner.

Engagerade

En del av vår kärna är att vara engagerade och stötta varandra. På SMH tar vi ansvar och vårt arbete är fyllt av driv och passion. Vi sträcker ut en hjälpande hand där det behövs och vi tror på att det är de små handlingarna i vardagen som gör skillnaden i skapandet av en miljö där alla kan lyckas.

Personliga

Vi strävar alltid efter att vara personliga och öppna i allt vi gör. Vi är ett team som gillar att ha kul tillsammans, samtidigt som vi välkomnar nya utmaningar och möten med olika människor. Vi är övertygade om att vår kultur spelar en stor roll i att skapa en trivsam och utvecklande miljö.

Nyskapande

Vi är stolta över att vara nyskapande och innovativa. Vi är framåtsträvande och drivs hela tiden av att utvecklas. För att leverera bästa möjliga yrkeshögskola följer vi noggrant de regler och ramverk som finns, för att sedan bygga vidare med vår egen kreativitet.

Vi springer inte bara på egna bollar, vårt mål är att hela laget ska kunna spela

Vårt kvalitetsarbete

På Sälj & Marknadshögskolan lägger vi stor vikt vid kvalitet i vårt arbete. Att ständigt förbättras och utvecklas är en grundpelare i vår verksamhet. Som utbildningsanordnare strävar vi efter att säkerställa att både studerande, konsulter, företag, myndigheter, personal och alla andra inblandade är nöjda med våra utbildningar.

AcadeMediamodellen

Som en del av AcadeMedia arbetar Sälj & Marknadshögskolan efter AcadeMediamodellen. Genom systematisk uppföljning, utvärdering och ständiga förbättringsåtgärder säkerställer modellen att vi lever upp till interna och externa kvalitetskrav. Syftet är att ständigt förbättra vår undervisning, lärandemiljö och säkerställa att alla våra studerande får en utbildning som är anpassad efter arbetsmarknadens behov och standarder. Modellen omfattar bland annat kvalitetssäkring av utbildningsinnehåll, utbildarinsatser, studerandemiljö, ledning och interna processer.

Granskning

I enlighet med de lagar och förordningar som Myndigheten för Yrkeshögskolan ställt arbetar vi aktivt för att säkerställa att våra utbildningar håller hög kvalitet och uppnår goda resultat. Samtliga av våra utbildningar genomgår kontinuerlig granskning och tillsyn av Myndigheten för yrkeshögskola för att säkerställa att vi följer de krav, lagar och förordningar som myndigheten ställt.

Resultat

Våra studerande kommer alltid i första hand och vi är ytterst måna om att de finner våra utbildningar givande. Varje termin genomför vi därför en studerandeenkät för att se hur vi kan bli bättre. Enkäten bygger på frågor som berör hur nöjda våra studerande är och i vilken utsträckning de kan tänka sig att rekommendera oss till andra. Enkäten fungerar även som ett verktyg för våra studerande att kunna påverka sin utbildning och vi ser att det skapar en hög motivation under den tid som de studerande befinner sig hos oss. Vi genomför även en enkätundersökning sex månader efter att den studerande tagit examen, för att få en indikation på hur stor andel av våra studerande som får jobb efter utbildningen. Vi strävar alltid efter att ha hundraprocentig svarsfrekvens i alla våra undersökningar.

Vi är otroligt stolta över vår fina statistik vad gäller nöjdhet och rekommendationsgrad, men framför allt är vi stolta över det faktum att våra studerande får jobb inom utbildat område efter examen. Det är ju precis därför som vi finns till, för att förse arbetslivet med kompetent arbetskraft.

Rekommendationsgrad (nps)

53

Vad är NPS – och varför spelar det roll för oss?

NPS, eller Net Promoter Score, är ett sätt för oss att ta reda på hur nöjda våra studerande är – och hur troligt det är att de skulle tipsa en vän eller kollega om våra utbildningar.

Vi ställer en enkel fråga: "Hur sannolikt är det att du skulle rekommendera vår utbildning till någon du känner?" Svarsskalan går från 0 till 10, och beroende på svaret delas deltagarna in i tre grupper:

  • 0–6: Kritiker – De som inte är nöjda och kanske inte skulle rekommendera oss.
  • 7–8: Passiva – Ganska nöjda, men inte helt sålda.
  • 9–10: Förespråkare – Supernöjda och gärna tipsar andra om oss!

För att räkna ut vårt NPS-resultat tar vi andelen förespråkare minus andelen kritiker. Resultatet hamnar någonstans mellan -100 och +100.

Och det bästa? Ju högre NPS, desto fler nöjda studerande – och det gillar vi!

En kvinna läser Ansökningsguiden på sin telefon

ANSÖKNNGSGUIDE

I vår ansökningsguide har vi samlat allt som du behöver veta för att söka till våra utbildningar. Vi tar dig genom hela resan – från ansökan till en plats i klassrummet. Vad väntar du på? Läs mer här!

Se vår ansökningsguide
kille sitter framför datorn och läser smh nyheter

NYHETER

I vår nyhetsportal kan du läsa om nya spännande karriärmöjligheter och vilken kompetens som efterfrågas i branschen. Håll dig uppdaterad – If you snooze, you loose!

Se våra nyheter