×
 

Så hanteras din ansökan


Nedan beskrivs processen i fem steg:

1

Din ansökan granskas

Efter att du skickat in din ansökan till oss kommer vi att granska den. Saknas något, eller om du inte uppfyller behörighetskraven, hör vi av oss till dig och ber dig komplettera.

2

Behörighet?

Om du inte är behörig får ett meddelande från oss med information om vad du saknar för att bli behörig.

Tips! Du kan komplettera din ansökan via dina sidor på yh-antagning

3

Urvalstest

Du som söker till våra Yh-utbildningar blir alltid inbjuden till ett eller flera digitala urvalstest.

Ping! Det är viktigt att göra urvalstesten. Vill du läsa mer om urvalet kan du klicka här.

4

Antagningsbesked!

Om du blir antagen till en av våra utbildningar, eller placerad i reservlistan, kommer du att få antagningsbeskedet i anslutning till midsommarveckan. 

5

Tacka JA

Glöm inte att tacka ja för att behålla din plats! Annars går platsen över till nästa person på tur.

Observera att när du tackat ja till din erbjudna plats kommer vi att ta bort eventuellt övriga ansökningar till ytterligare utbildningar längre ner i din prioritetsordning. Du har endast möjlighet att gå en heltidsutbildning samtidigt hos oss på Sälj & Marknadshögskolan.

Antagningsenheten

För frågor kring ansökan och behörighet

019-10 00 80

yhansokan@smhsverige.se