×
 

I en värld där marknadstrenderna ständigt förändras och konkurrensen hårdnar, är det viktigare än någonsin att hålla sig ajour med de senaste verktygen, teknikerna och strategierna. Sälj & Marknadshögskolan erbjuder avgiftsbelagda kurser som stärker dig och ditt företag. Kurserna är helt digitala och med vårt flexibla upplägg kan du studera när det passar dig. På den här sidan får du veta mer om vilka kurser vi erbjuder och vad de innebär. Enjoy!

Upskill vs. reskill

Upskill innebär att du bygger på dina nuvarande färdigheter för att bli ännu bättre inom ditt område, medan reskill handlar om att lära dig helt nya färdigheter för att kunna ta dig an nya roller och utmaningar. Våra kurser är designade för att ge dig de verktyg och kunskaper du behöver, oavsett om du vill avancera i din nuvarande karriär eller byta bana helt. En snabb och smart väg till kompetensutveckling (upskill) och kompetensförflyttning (reskill) för både privatpersoner, företag och organisationer helt enkelt!

Investera i kunskap

Våra kurser inom upskil och reskill passar dig som vill ha möjlighet att läsa en kurs när och var du vill. Kursera kan läsas av både privatperson och företag mot en avgift. Vad kursen kostar och hur du anmäler dig står i samband med kursbeskrivning nedan. Om du istället är intresserad av våra YH-kurser, klicka här!

Digitala kurser för kompetensutveckling inom försäljning och marknadsföring

Smidigt

Våra kurser möjliggör för dig att studera i
din egen takt, på valfri plats,
när det passar dig.

Pratbubbla med glödlampa

Kompetenshöjande

Fristående kurser för spetskompetens.
Efter avslutad kurs får du ett kursintyg som
stärker din nya kompetens.

svart pratbubbla med platsikon

Digitalt

Med vår digitala läroplattform har du
tillgång till dina studier överallt.
Allt du behöver är en wifi-uppkoppling.

Arbeta med influencer marketing

PRIS FÖRETAG: 10 000 SEK EX. MOMS
PRIS PRIVATPERSON: 12 500 SEK INK. MOMS

Den här kursen vänder till dig som vill få kompetens att implementera influencer marketing i din verksamhets marknadsföringsmix. Kursen är helt digital och du läser den i din egen takt via vår plattform. Genom kursens tolv moduler kommer du att få bekanta dig med alla delar av hur du får till framgångsrika samarbeten med influerare. Kombinerat med inspelade föreläsningar kommer du att läsa kursboken Influencer marketing i praktiken, som ingår i priset, och gå igenom praktiska övningar och fallstudier.

Kursen innefattar följande moduler:

1) Introduktion till influencer marketing

2) Influencers plats i marknadsföringsmixen

3) Hitta ett syfte och sätt ett mål

4) Ekonomi

5) Samarbetsformer

6) Hitta rätt influencers för ditt varumärke

7) Nå ut och attrahera influencers

8 ) Skriva briefs och kravspecifikation

9) Lagar och regler

10) Avtalsskrivning

11) Genomförande

12) Analys, uppföljning och rapportering

När du anmäler dig till kursen skickar vi hem boken Influencer marketing i praktiken till dig. Boken är skriven av Johannes Gustavsson som är kursens ämnesexpert.

”Influencer marketing i praktiken presenterar beprövade arbetssätt och metoder samt aktuell forskning inom området. Dessutom innehåller den fallstudier, övningsuppgifter och intervjuer med experter. Boken vänder sig till dig som studerar marknadsföring och kommunikation, men kan också användas som inspirations- och kunskapskälla för dig som exempelvis arbetar på en reklambyrå eller marknadsavdelning.” – Johannes Gustavsson

Anmäl ditt intresse genom att fylla i formuläret nedan. Du kommer sedan bli kontaktad av ansvarig affärsutvecklare för mer information och bokning av kurs.

Har du frågor gällande kursen är du varmt välkommen att kontakta  Thobias Torstensson, thobias.torstensson@academedia.se.

En tjej som arbetar med influncer marketing står framför sin mobilkamera och ställer in den

Kriskommunikation

PRIS FÖRETAG: 12 000 SEK EX. MOMS
PRIS PRIVATPERSON: 15 000 SEK INK. MOMS

Den här kursen passar dig som arbetar med kommunikation eller befinner dig i en ledande position. En kris uppstår när ett företag eller en organisation inte har kontroll över en situation eller där tillgångar eller värden står på spel – oavsett om det handlar om pengar eller anseende. Därför är det viktigt för alla som arbetar med ledning och kommunikation i en organisation, oavsett storlek och verksamhet, att känna till hur man arbetar för att förebygga kriser, och hur man hanterar och kommunicerar en kris när den väl uppstår. Vår kurs består av föreläsningar, insikter från branschfolk och övningar – allt i ett digitalt och flexibelt format. Efter avslutad kurs har du förutom ett kursintyg också en konkret handlingsplan att implementera i din organisation.

Kursen innefattar följande moduler:

1. Före krisen
Under den första modulen pratar vi om vad är en kris är och varför vi behöver en plan för när den kommer. Här lär vi oss också mer om vilka risker som finns och hur en organisation formeras för att kunna hantera kriser. Vi får också träffa Hampus, Alice och Moa som är återkommande gäster under kursen.

2. Under krisen
I den andra modulen fokuserar vi på medias roll och hur krisplanen ska tillämpas. Vi går igenom de möjliga kanalvalen och hur budskapet ska anpassas. Dessutom innehåller modulen insikter kring när det kan vara aktuellt att ta in extern hjälp.

3. Efter krisen
I den avslutande modulen pratar vi om när en kris kan anses vara avslutad och hur den har påverkat oss. Innan vi sammanfattar kursen så fokuserar vi på hur man kan dra lärdomar från en kris och hur förtroendet byggs upp efter krisen.

Anmäl ditt intresse genom att fylla i formuläret nedan. Du kommer sedan bli kontaktad av ansvarig affärsutvecklare för mer information och bokning av kurs.

Har du frågor gällande kursen är du varmt välkommen att kontakta Thobias Torstensson, thobias.torstensson@academedia.se.

en man sitter vpå ett affärsmöte och ser bekymrad ut

Hållbart företagande – strategi och utveckling

PRIS FÖRETAG: 10 000 SEK EX. MOMS
PRIS PRIVATPERSON: 12 500 SEK INK. MOMS

Den här kursen passar dig som verkar inom försäljning, marknadsföring eller affärsutveckling. Under kursen får du kunskaper och verktyg som kan användas för att integrera hållbarhetsperspektivet i affärsutvecklingsarbetet – något som är bra både för företag och för samhället. Kursen fokuserar på att introducera och utforska konceptet hållbarhet och dess inverkan på företag. Den täcker olika ramverk för hållbarhet, såsom globala hållbarhetsmål och cirkulär ekonomi. Vidare behandlas hur företag kan integrera hållbarhet i sina strategier och marknadsföringsplaner för att öka konkurrenskraften samt hållbarhetsredovisning och rapportering. I ett digitalt och flexibelt format får du ta del av föreläsningar, övningar och insikter från branschfolk.

Kursen innefattar följande moduler:

  • Introduktion till hållbarhetsbegreppet och ramverk
  • Hållbarhetsstrategier för ökad konkurrenskraft
  • Försäljning och marknadsföring av hållbara produkter och tjänster
  • Hållbarhet ur ett kundperspektiv
  • Produktutveckling
  • Livscykelanalys och utveckling av hållbara tjänster
  • Hållbarhetsredovisning och rapportering
  • Ledarskapsstrategier för att främja hållbarhetsarbete

Anmäl ditt intresse genom att fylla i formuläret nedan. Du kommer sedan bli kontaktad av ansvarig affärsutvecklare för mer information och bokning av kurs.

Har du frågor gällande kursen är du varmt välkommen att kontakta Thobias Torstensson, thobias.torstensson@academedia.se.

Två tjejer står framför en whiteboard och diskuterar hållbart företagande

Anmälan

Anmäl ditt intresse till en eller flera av våra kurser genom att fylla i formuläret nedan.
Du kommer sedan bli kontaktad av ansvarig affärsutvecklare för mer information och bokning av kurs.

Vem gäller din anmälan?
Kurs

Observera att när du skickar in din anmälan via detta formulär samtycker du till att vi behandlar dina angivna personuppgifter till att kontakta dig angående kursen du visat intresse för.

Vanliga frågor

Kontakt