Snabbfakta

Studieform Distans
Studienivå Upskil-utbildning
Omfattning 24 veckor
Poäng 60
Studietakt Halvtid
Studiestart VT 2025
Stängd för ansökan

Kostnadsfri CSN-berättigad Möjlighet till extra studiestöd


Marknadsföring är inte längre bara kreativ – den är analytisk. Den här kursen riktar sig till dig som arbetar med kommunikation, digital marknadsföring eller analys och vill ta nästa steg inom strategiskt beslutsfattande.

Du lär dig utvärdera marknadsinsatser och kampanjer över tid, tolka data från olika källor och använda avancerade analysmetoder som attributionsmodellering och marketing mix modeling – för att förstå vad som verkligen ger effekt. Allt för att kunna skapa träffsäker och optimerad marknadsföring med databaserade beslut i ryggen.

Kursen genomförs på distans med pedagogiken Flipped Classroom – vilket innebär att du tar del av förinspelat material på egen hand och därefter deltar i handledda digitala träffar. Ett smart och flexibelt upplägg som gör det möjligt att kombinera jobb och studier.

Karriär och möjligheter

Allt fler företag efterfrågar kompetens som kan koppla ihop analys med strategi. Att kunna mäta, tolka och förklara hur marknadsföringen påverkar varumärket och affären är avgörande i dagens digitala landskap.

Efter avslutad kurs har du både de strategiska och praktiska färdigheter som krävs för att fatta datadrivna beslut – och skapa långsiktig marknadsföringsnytta.

Studieform Distans
Studienivå Upskil-utbildning
Omfattning 24 veckor
Poäng 60
Studietakt Halvtid
Studiestart VT 2025
Stängd för ansökan

Kostnadsfri CSN-berättigad Möjlighet till extra studiestöd


Om utbildningen

Utbildningen omfattar 60 yrkeshögskolepoäng och bedrivs på halvfart och på distans under 24 veckor.

 

För att söka till kursen behöver du ha följande förkunskaper:

• ha minst två års arbetslivserfarenhet inom marknadsföring, digital marknadsföring, marknadsanalys, kommunikation eller motsvarande• alternativt kunna styrka motsvarande kompetens genom reell kompetens

Kursen ger dig fördjupad kunskap i hur du utvärderar marknadsföringens effekt genom data, analys och modellering.

Du får verktyg att arbeta med bl.a. Customer Lifetime Value, varumärkesundersökningar och hur olika kanaler samverkar i en holistisk marknadsstrategi.

Till utbildningen behöver du en dator, PC eller Mac spelar ingen roll och några särskilda krav på prestanda finns inte heller.

Utvecklas i din karriär och väx med oss!

Studerande på smh står med mobil i handeln och ler mot kameran

INTERVJU

Möt våra studerande som studerar hos oss. Du får veta mer om bakgrund till valet av utbildning, framtidsplaner och ta del av heta ansökningstips!

Läs intervjuerna
man kollar i sin telefon

INSTAGRAM

I vårt Instagramflöde kan du möta både branschen och våra studerande. Här får du ta del av de senaste nyheterna och tips på hur du når din yrkesdröm inom marknadsföring och försäljning.

Följ oss på Instagram

Vanliga frågor

Kontakt

Har du inte fått svar på dina frågor? Kontakta oss gärna, vi finns här för dig!
Antagningsenheten svarar på dina frågor kring behörighet och ansökan/ansökningshandlingar. Antagningsenhetens öppettider är:

Måndag – onsdag: 09:00-15:00 (lunchstängt 12:00-13:00)
samt torsdag – fredag: 09:00-12:00

Utbildningsledaren svarar på dina funderingar rörande utbildningen.

En kvinna läser Ansökningsguiden på sin telefon

ANSÖKNINGSGUIDE

I vår ansökningsguide har vi samlat allt som du behöver veta för att söka till våra utbildningar. Vi tar dig genom hela resan – från ansökan till en plats i klassrummet. Vad väntar du på? Läs mer här!

Se vår ansökningsguide
kille sitter framför datorn och läser smh nyheter

SENASTE NYTT

I vår nyhetsportal kan du läsa om nya spännande karriärmöjligheter och vilken kompetens som efterfrågas i branschen. Håll dig uppdaterad – If you snooze, you loose!

Se våra nyheter

Sidan uppdaterades senast